Renungan bersama..

"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan ia mengubahnya sendiri"

Ahad, 23 Mei 2010

Cuci Kasut..

Time sekolah dulu benda paling aku malas nk bt adalah cuci kasut.. Aku ni bukannye golongan2 y glamour kat skolah. Org2 kebanyakkan je.. jd kasutnya putih. Nk kena pakai kapur kasut plak nk nmpk cantik!! Disbbkn kemalasan aku ni..jd aku akan basuh kasut ari sabtu petang, esok dah nk skolah ni.. sempat ke KERING?? (ktan cuti Jmaat& Sabtu) korang pk2 la kn, sempat ke aku pakai kasut y kering, cantik berkapur putih ke skolah esok??? Sempat wei... ade caranya nk keringkn kasut cepat! Tau apa??, lepas basuh, spin jap dlm mesin basuh. (time spin bunyi mesin mmg 'hoore' gla-tung tang tung tang, nasib baik x rosak mesin basuh mak aku..) lepas dah spin aku letak kat belakang peti sejuk.. kehkehkeh... esok bangun pagi dah boleh pakai kasut y kering dan bersih + cantik (cantik ke??) korg penah bt x?? kalu korg pun penah, maksudnya korg pun pemalas mcm aku!.. tp jgn plak time ari sabtu letrik x de. Mampus!! Pakai le kasut lemau p skolah. Blm pun smpi masa balik, kasut dah mcm longkang.. itu blm bau stokin lembab. Hahaha...aku x peduli pun org ckp apa..y penting aku pakai kasut y dah di basuh!! ;)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan