Renungan bersama..

"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan ia mengubahnya sendiri"

Jumaat, 28 Mei 2010

Ikan Temenung dan Terung Bakar


Kelmarin, baru masuk hari diet yang keempat. Pagi bersarapan ngan Nestum 3 in 1 dan 3 keping biskut high fiber. Jam 11 pg mkn 1 buku roti perisa kacang merah dan mkn ptg merangkap mlm mkn ikan temenung dan terung bakar. Ermmm....harap2 menjadi le diet aku kali ni.. ptgnye pulak dlm jam 6ptg main badminton kat skolah. Bt masa ni aku masih lg berjaya elak mkn nasik!! Satu kejayaan...

Kalu x slim lg x tau dah nk bt cara mcm mn..... tu la sape suruh gemuk!! Sblm2 ni mkn x ingat masa depan (ceh! jauh plak pk...) bl dah jd mcm 3/4 dari tong dram baru susah hati... (aku susah ati ke???.........) y sebenarnya bkn aku y susah ati, tp mak aku! Aku x kesah pun ngan bdn aku ni....Tiap kali aku blk kg, benda pertama y kuar dari mulut mak aku...."Ish, GEMUKNYO!!!..." Bukan nk tny aku sehat ka dak, mcm mana perjalanan, penat ke?? nk mkn ke?? Mak. Mak. Sabor aje le...

Itu pasal mak aku, blm masuk pasal org kg aku... Tiap kali aku p kenduri ade je y pandang aku mcm x penah tgk org... (tgk. tgk. cucuk bijik mata kang!! ) Pasai apa tah depa ni..... aku pun tak phm. Salah ke bl aku gemuk?? Bkn aku y mintak jd mcm ni?? hehehehe..... (-: Selalu depa duk ckp... ishx3 gemuknyo..... Mkn apa smpi jd mcm ni?? Jawapan aku:- mkn nasik! Titik!! Lepas tu depa ckp lagiiiiii...... Aku pun mkn nasik jugak knp x gemuk pun?? Jawpan aku lg:- Mu mkn sikit, aku mkn byk sbb tu la aku Gemuk!!! (Biasanya depa puas hati bl aku jwb mcm tu....sbb depa dah x tnya soalan berikutnya. Cuma diam...)

Tapi y bestnye jd BESO ni....ramai y perasan kewujudan aku!! kehkehkeh...
Kesimpulannya- kalu hangpa nk org perasankn hangpa, mkn nasik byk2!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan