Renungan bersama..

"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan ia mengubahnya sendiri"

Rabu, 29 Disember 2010

Belum Bersedia..

Lagi 5 hari bukak sekolah...lagi 5 hari jugak akan menjalani rutin harian yang sangat tidak produktif. Ya, benar ianya tidak produktif! Dikampung juga aku kurang produktif tapi kurang2nya aku dpt cari apa yang aku nak. Kalau disana, cuma boleh memendam rasa, semuanya semacam susah. Ada2 saja halangan... Bosan!

Aku belum cukup bersedia untuk menghadapi keadaan itu. Aku cuma berharap ianya akan berjalan lancar dan menyenangkan (w/p sebenarnya tidak semudah yang disangka) Perasaan ni semacam memberontak, tapi hati ini menyatakan SABARRRR... Jadi, sabar je lah... Fikir positif. Yang sebenarnya jangan difikirkan langsung, nanti lebih melarat. Hati lebih sakit, perasaan tak tentu hala...

Ya ALLAH Ya Tuhanku, tabahkanlah hatiku untuk menghadapi semuanya... semoga tahun baru Masihi yang akan bersilih ganti memberikan harapan dan sinar baru untuk mengejar impian yang tak sudah.. Berkatilah juga hidupku Ya ALLAH, murahkanlah rezeki halalMU kepadaku Ya ALLAH.. Amin Ya Rabbal a'lamin.


Sesungguhnya aku ingin jadi yang terbaik dalam menyempurnakan pekerjaanku...kerana aku tahu pekerjaan ini adalah pekerjaan yang sangat mulia. Adakalanya terfikir untuk berhenti dari melakukan pekerjaan ini.. tapi bila difikirkan kembali..ini adalah rezeki yang diberikan ALLAH kepadaku.. Maka dengan itu, aku akan meneruskan jua perjalanan ini yang akan mengambil masa lebih kurang 30 tahun dari sekarang. (Sekali lagi, mampu ke aku bertahan???)


InsyaALLAH

Tiada ulasan:

Catat Ulasan