Renungan bersama..

"ALLAH tidak akan mengubah nasib sesuatu kaum itu melainkan ia mengubahnya sendiri"

Selasa, 17 Ogos 2010

Puasa Hari ke-6

Menu buka pose ari ni Nasi Ayam... Dah siap masak tggu buka je.. Lg 1 jam 30minit.. hahaha.... mcm budak2!! Kira masa lg tu nk buka puasa. Hari ni ada satu kesatuan cikgu2 negeri Sabah dtg ke sekolah tuk melobi ahli... dlm duk melobi2 tu ada satu perkara yang menarik perhatian aku..
"Sekiranya cikgu2 menjadi ahli kesatuan ini kami akan cuba menyelesaikan masalah cikgu2 ngan pentadbiran, ngan ibu bapa dan lain2 lg lah.." Yang aku nk sentuhnya pasal selesaikn masalah ngan pentadbiran tu... sbb katanya lg "Ada 1 kes di Tawau....16 org cikgu2 dia nk pindah dari sekolah sbb ada masalah ngan pengetua sekolah. Dlm kes ini kami dpt cari penyelesaiannya... dan pd saya kes seperti ini tidak mungkin terjadi di sekolah cikgu2 kn?? Sbb sy percaya CIKGU BAIK2 SAJA.."

Dlm hati aku..."Done jugde d book by d cover la incik!!! Incik baru 10minit jejak kaki kat sini, jgn bt pernyataan yang x sah kebenarannya..hati2 ckp incik ye...." Tiap thn lbh daripada 20 org cikgu nk pindah dari sekolah ni... yang selebihnya tu bknnya willing dok sini tp dah x de pilihan.. So have to lah. Yang betul2 rela kat sini pun cuma 1 org je... Eh!! org no satu pun nk pindah... maklum je lah...sbb dia ada mak bapak..konon2 x mau derhaka kat kedua org tua lah kn?? Hbs y ramai2 tu x de mak bapak ke???

Btl2 penting diri sendiri!!.... x suka!! x suka!! x suka!!.....

Berbalik kpd cerita kesatuan tadi....ermmm....kalu incik dpt selesaikn masalah ni, mmg sy solute la sama u incik!! Sbb ada cikgu yang dtg bertugas x smpi 1 bulan pun dah mintak pindah! Bayangkn lah cikgu2 y dah duk bertahun kat cni... kesimpulannya aku x isi pun borang tuk jd ahli... MALAS!!...

For d 1st time aku akan isi borang pindah hujung thn ni...dpt x dpt lain kira... (Dah tau dah keputusannya, mmg x dpt pun....)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan